Operativni zahvati

Operativni zahvati - Poliklinika Škara Kolaga

Operacija mrene (katarakte)

Mrena ili katarakta je zamućenje prirodne leće u oku čovjeka koje dovodi do slabljenja vida. Pojavljuje se zamućenje vida i promjena percepcije boja koje postaju u žućkasto-smeđim tonovima. Svijetlo bliješti ,osobito noću. Prema podacima svjetske zdravstvene organizacije (WHO) vodeći uzrok sljepoće u svijetu je katarakta.

Najčešće se javlja nakon 60-te godine života kao staračka ili senilna katarakta. Može nastati i nakon udarca, ozlijede, kao posljedica djelovanja nekih lijekova i u sklopu sistemskih bolesti kao npr. kod šećerne bolesti. Kada se javi pri rođenju djeteta naziva se kongenitalna ili prirođena katarakta.

Liječi se operativnim zahvatom.

Tijek operacije: Nakon dolaska u polikliniku prvo se radi priprema za operaciju, mjeri se krvni tlak, očni tlak te se kapaju kapi za širenje zjenice. Nakon toga se oblači zaštitni ogrtač, stavljaju navlake za cipele i kapa na glavu te se ulazi u operacijsku dvoranu. Smjesti se na udoban operacijski krevet. Sestre dezinficiraju kožu i postavljaju sterilnu prekrivku preko glave pacijenta. Operater stavlja držač vjeđa koji sprječava treptanje oka i kapa se lokalni anestetik u oko. Zahvat je bezbolan. Tijekom zahvata pacijent gleda u svijetlo, cijelo vrijeme je budan i može razgovarati sa operaterom. Na oku se radi maleni rez veličine 2-2.5 mm te se ultrazvučnom sondom uklanja prirodna leća. Nakon toga se kroz isti rez ugrađuje umjetna leća odgovarajuće dioptrijske jakosti, koja se prije operacije izračunala optičkim biometrom. Nakon operacije se stavlja sterilni tupfer na oko te uz pomoć medicinskog osoblja pacijent napušta operacijsku salu i ostaje još pola sata u poliklinici zbog praćenja stanja.

Prva kontrola je sutradan kada se dobije propisana terapija koju je najčešće potrebno kapati 3 tjedna nakon operacije. Oko je zatvoreno tupferom samo na dan operacije.

Blefaroplastika

Blefaroplastika je estetski kirurški zahvat na gornjim ili donjim vjeđama. Tijekom starenja dolazi do opuštanje kože vjeđa što osim estetskog može predstavljati i funkcionalni problem zbog stvaranja težine na vjeđama i zaklanjanja vidnog polja. Tijekom zahvata je uklanja višak kože i masnog tkiva na vjeđama. Zahvat se izvodi u lokalnoj anesteziji.

Operacija pterigija

Pterigij je duplikatura ili nabor spojnice koja urasta u rožnicu i prekriva ju u obliku krilca. Najčešće je smještena u medijalnom dijelu prema nosu. Nastaje zbog iritacije oka vjetrom, prašinom, UV zračenjem, čestim upalama i suhoćom oka. Svojim sporim rastom prema centru rožnice može uzrokovati rožnični astigmatizam i prekrivanje vidnog polja. Operativni zahvat se izvodi u lokalnoj anesteziji.

Operacija ksantelazme

Ksantelazme su dobroćudne nakupine masnog tkiva u koži gornje ili donje vjeđe. Predstavljaju estetsku a ponekad i funkcionalnu smetnju ako svojom veličinom ometaju funkciju vjeđe. Zahvat se izvodi u lokalnoj anesteziji.

Operacija entropija i ektropija

Entropij je uvrtanje ruba vjeđe prema unutra kada su trepavice u kontaktu sa očnom jabučicom i pri tome žuljaju, grebu i stvaraju ranice na površini oka.

Ektropij je izvrtanje ruba vjeđe prema vani što uzrokuje suzenje, crvenilo i suhoću oka uz moguće stvaranje ranica na površini oka.
Operacijom entropija i ektropija se rub vjeđe postavlja u pravilan položaj da se omogući uredna funkcija vjeđa.

Operacija ptoze

Ptoza je spuštena gornja vjeđa kada se spontano ne može u potpunosti otvoriti oko te vjeđa prekriva zjenicu oka. Osim estetskog problema ptoza predstavlja i funkcionalni problem jer ometa vid.

Može biti kongenitalna ili prirođena, te stečena kao posljedica ozljede ili degenerativnih, staračkih promjena na mišićima podizača vjeđe. Operacija se izvodi u lokalnoj anesteziji.

Operacija halaziona (jačmenca)

Jačmenac ili halazion je upala žlijezda u vjeđama koja se manifestira bolnom crvenom kvržicom . Ima akutnu bolnu i kroničnu bezbolnu fazu. Ako se ne izliječi lokalnom terapijom često je potreban i kirurški zahvat zbog uklanjanja učahurenog upalnog sadržaja. Zahvat se izvodi u lokalnoj anesteziji sa unutarnje strane vjeđe, bez šivanja. Vraćanje uobičajenim dnevnim aktivnostima je moguće dan nakon zahvata.

Operacije ateroma, tumora vjeđe

Aterom je dobroćudna izraslina koja nastaje začepljenjem odvodnih kanala žlijezda lojnica. Tumor se smatra svaka izraslina kože koja može biti dobroćudna i zloćudna. Odstranjeni tumor se šalje na patohistološku analizu, tzv. PHD koja točno utvrdi vrstu i tip tumora te potrebnu daljnju terapiju. Nalaz PHD se čeka nekoliko dana. Uklanjanje virusnih bradavica strujom (elektroekscizija) (uklanjanje izraslina kože vjeđe bez šivanja, nakon aplikacije lokalne anestezije).

Elektroepilacija

Elektroepilacija je trajno uklanjanje trepavica uništavanjem korijena dlake spaljivanjem strujom. Indicirana je kod nepravilnog rasta trepavica, trihijaze, kada trepavice zbog kontakta sa očnom jabučicom uzrokuju smetnje i ranice oka.

Pošaljite upit